^Κορυφή Σελίδας

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
foto5

Προτιμώ να στέλνω sms παρά να μιλάω

«Κατά μέσο όρο, μιλάω 10 λεπτά κάθε μέρα και στέλνω γύρω στα 40 μηνύματα. Τα επιλέγω γιατί είναι πιο άμεσα, λες αυτό που θέλεις την ώρα που εσύ θέλεις», λέει ο 25χρονος Βασίλης Νικολαΐδης Ολοένα και περισσότεροι νέοι επιλέγουν να επικοινωνήσουν με γραπτά μηνύματα παρά με τηλεφωνικές κλήσεις.
Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από παγκόσμια έρευνα της εταιρείας Νielsen, σύμφωνα με την οποία ο μέσος όρος των κλήσεων από κινητά τηλέφωνα μειώνεται, ενώ η ανταλλαγή SΜS αυξάνεται σημαντικά. «Ενα μήνυμα σε βγάζει από τη δύσκολη θέση, σου λύνει τα χέρια. Μπορείς να γίνεις άμεσος και συγκεκριμένος και με πολύ χαμηλό κόστος. Εχεις περισσότερο χρόνο να σκεφτείς την απάντησή σου και- τουλάχιστον εμένα- ο γραπτός λόγος με βοηθάει να εκφράζομαι καλύτερα».

Ο Βασίλης Νικολαΐδης είναι ιδιωτικός υπάλληλος και εδώ και λίγους μήνες υπηρετεί τη στρατιωτική του θητεία. Οπως εξηγεί, τα τελευταία δύο χρόνια- είτε λόγω δουλειάς είτε λόγω στρατού- ο τρόπος που επιλέγει να επικοινωνεί με δικά του πρόσωπα είναι κυρίως τα SΜS. «Κατά μέσο όρο, μιλάω 10 λεπτά κάθε μέρα και στέλνω γύρω στα 40 μηνύματα. Τα επιλέγω γιατί είναι πιο άμεσα, λες αυτό που θέλεις την ώρα που εσύ θέλεις. Ιδιαίτερα όταν βρίσκεσαι στη δουλειά και δεν μπορείς να απαντήσεις στο κινητό που χτυπά συνέχεια. Ακόμα και από τα e-mails που δέχομαι στη συσκευή μου και, κατά κάποιον τρόπο, η απάντησή μου είναι δωρεάν, προτιμώ τα SΜS», λέει και προσθέτει: «Ιδιαίτερα όταν πρόκειται για κάτι που σε φέρνει σε αμηχανία, ένα μήνυμα είναι η ιδανική λύση. Οπως για παράδειγμα, ύστερα από έναν τσακωμό, το κάνει πολύ πιο εύκολο».

Δεν είναι όμως μόνο ο 25χρονος Βασίλης που έχει αυξήσει τη χρήση των SΜS. Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα της εταιρείας Νielsen, ο μέσος όρος των κλήσεων που γίνονται από κινητά τηλέφωνα- αφού έφτασε στην κορύφωσή του το 2007 - μειώνεται κάθε χρόνο. Μαζί με τον αριθμό των κλήσεων όμως, μειώνεται και η διάρκειά τους. Ενδεικτικό είναι πως το 2007, ο μέσος όρος των τηλεφωνικών συνομιλιών, για τις ηλικίες από 18 έως 34 ετών, έφτανε τα 1.200 λεπτά μηνιαίως. Ο αριθμός αυτός δύο χρόνια αργότερα, μειώθηκε στα 900 λεπτά. Μάλιστα, η μέση διάρκεια των τηλεφωνικών κλήσεων καταγράφεται για το 2009 στο 1 λεπτό και 18 δευτερόλεπτα, όταν το 1993 έφτανε στα 2 λεπτά και 38 δευτερόλεπτα.

Αντίθετη ωστόσο είναι η πορεία των γραπτών μηνυμάτων, η οποία σημείωσε σημαντική αύξηση στο διάστημα 2007-2009 και ιδιαίτερα στους νέους ηλικίας 18 έως 24 ετών. Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της ίδιας έρευνας, το 2007 ο μέσος όρος των γραπτών μηνυμάτων έφτανε τα 600 ανά μήνα, αριθμός που διπλασιάστηκε το 2009 αγγίζοντας τα 1.400 μηνύματα. Πολύ οικονομικές χρεώσεις
Περισσότερα SΜS και μάλιστα, σε πολύ χαμηλές τιμές προσφέρουν το τελευταίο διάστημα οι περισσότερες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα. «Πράγματι, παρουσιάζεται σημαντική αύξηση στα γραπτά μηνύματα και αυτό ευνοούν ιδιαίτερα τα νέα πακέτα σε συνδρομές και καρτοτηλέφωνα. Μεγαλύτερο έδαφος κερδίζουν εκείνα που προσφέρουν δωρεάν SΜS σε συνδρομητές του ίδιου δικτύου» εξηγεί στα «ΝΕΑ» η κ. Σοφία Γιαννακούλη, υπεύθυνη του γραφείου τύπου της WΙΝD Ελλάς.

Συγκεκριμένα, στα προγράμματα συμβολαίου WΙΝD ΧS, S, Μ, L, ΧL, ΧΧL & 3ΧL, η WΙΝD προσφέρει 1.500 SΜS προς όλα τα κινητά WΙΝD και Q και επιπλέον δωρεάν SΜS προς τα υπόλοιπα δίκτυα. Ταυτόχρονα, παρέχει τη δυνατότητα συνδυασμού των προγραμμάτων WΙΝD με κάποια από τις επιλογές γραπτών μηνυμάτων. Ενώ, μία από τις πιο οικονομικές προσφορές βρίσκεται στα πακέτα καρτοκινητής Q card που με ένα ευρώ ανά μήνα δίνει απεριόριστα SΜS προς WΙΝD και Q.

Από την πλευρά της η Cosmote, με 10 προγράμματα συμβολαίου «Cosmote απεριόριστα», δίνει στους πελάτες της τη δυνατότητα να μιλούν και να γράφουν όσο θέλουν και με όποιους θέλουν, με πάγια που ξεκινούν από 15 ευρώ. Επιπλέον, ανάλογα με το πάγιο που έχουν επιλέξει μπορούν να έχουν 1.500 δωρεάν λεπτά ομιλίας και βιντεοκλήσεων και 1.500 δωρεάν SΜS με όλα τα κινητά Cosmote- συμβόλαια, καρτοσυμβόλαια, what΄s up και cosmoκάρτες- με όλα τα σταθερά αλλά και με όλα τα άλλα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας. Στον χώρο της καρτοκινητής και συγκεκριμένα στο what΄s up, με κάθε ανανέωση χρόνου ομιλίας για όλο το 2010 προσφέρεται δωρεάν το πρόγραμμα Call Τhem Αll 1500: 1.500 λεπτά ομιλίας και 1.500 μηνύματα προς όλους τους κατόχους what΄s up. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η εταιρεία Vodafone, η οποία με μία σειρά προγραμμάτων Vodafone Unlimited, παρέχει τη δυνατότητα στους συνδρομητές της να γράφουν και να μιλούν απεριόριστα προς κινητά Vodafone ξεκινώντας με πάγιο 20 ευρώ, αλλά και δωρεάν χρόνο ομιλίας προς άλλα δίκτυα και σταθερά τηλέφωνα. Επίσης, με το Vodafone Unlimited, κάθε συνδρομητής με μόλις 10 ευρώ μπορεί να γράψει και να μιλήσει απεριόριστα προς όλους τους αριθμούς Vodafone- συμβολαίου και καρτοκινητής.

Οι boomers μιλάνε, οι millenniums γράφουν
«ΠΡΟΤΙΜΩ ΤΑ SΜS γιατί είναι πιο φτηνά και γρήγορα, κάνουν την επικοινωνία πιο εύκολη. Με αυτόν τον τρόπο τουλάχιστον επιλέγουμε με την παρέα μου να μιλάμε, κερδίζοντας χρόνο και χρήμα», λέει η 14χρονη μαθήτρια Ιωάννα Νανοπούλου και συνεχίζει: «Ειδικά όταν δεν θέλεις να αντιμετωπίσεις κάποιον κατά πρόσωπο αλλά ούτε και τηλεφωνικά, είναι μία καλή λύση. Με ένα μήνυμα νιώθεις πιο ασφαλής».

Σε αντίθεση με τους γονείς τους, αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των εφήβων φαίνεται να έχουν γίνει τα γραπτά μηνύματα σύμφωνα με έρευνα του Ρew Ιnternet and Αmerican Life Ρroject. Χαρακτηριστικό είναι ότι περισσότερα από 100 γραπτά μηνύματα την ημέρα στέλνει το ένα τρίτο των εφήβων που διαθέτουν κινητά τηλέφωνα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το ποσοστό των εφήβων με κινητά τηλέφωνα που στέλνουν τουλάχιστον ένα μήνυμα την ημέρα αυξήθηκε από 38% το 2008 σε 54% τον Σεπτέμβριο του 2009, σύμφωνα με την έρευνα.

Σημειώνεται δε ότι σύμφωνα με τη μελέτη, η χρήση γραπτών μηνυμάτων έχει αυξηθεί σημαντικά από το 2008, ξεπερνώντας τις κλήσεις από κινητά και σταθερά τηλέφωνα καθώς και τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης. Μάλιστα, τα SΜS έχουν «εισβάλει» σε τέτοιο βαθμό στη ζωή των εφήβων που το 87% δηλώνει πως κοιμάται έχοντας δίπλα του το κινητό.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: ΤΑΝΕΑ (Αγγελική Καραγεώργου)

RizVN Login